Pojišťovna UNIQA

Přátelství založené na obchodu

John D. Rockefeller tvrdil, že přátelství založené na obchodu je mnohem lepší, než obchod založený na přátelství. Pojišťovna UNIQA se na českém trhu už téměř třicet let snaží lidem zlepšovat život. Daří se jí to velmi dobře. Za své produkty od klientů získává dlouhodobou důvěru a od odborné veřejnosti zase jedno prestižní ocenění za druhým. Není proto divu, že si za ta léta vybudovala silnou „modrobílou“ komunitu, která čítá přes milion uzavřených pojistných smluv.
 

Komunitní pobočka nové generace

Rychlá pomoc v nesnázích, pocit bezpečí a dlouhodobý vztah založený na spolupráci jsou hodnoty, které klienti finanční skupiny UNIQA očekávají. A přesně v tomto duchu vzniklo během necelého půl roku zbrusu nové klientské místo v prostorách pražské centrály.

Pilotní projekt nové komunitní pobočky pro privátní klientelu započal rekonstrukcí původních prostor konkurenční banky. Na to, abychom si s klientem vše vysvětlili, nám stačily dva měsíce. Pak už jsme se pustili do kompletních stavebních úprav od podlahy až po strop. Šlo nám to pěkně od ruky. Za přibližně další tři měsíce jsme otevírali.

Designové taktovky se ujal osvědčený manželský team Ing. František Lebeda a Ing. arch. Lucie Lebedová z architektonického ateliéru dotegg architekti. Stávající neutrální firemní vzhled oživili netradičními výtvarnými prvky a nový vizuální styl podpořili přidáním dalších barevných odstínů. 

6měsíců
práce
160m2
2mil Kč

Jednání na rovinu

Jednou z největších změn ve firemním designu je pojetí pracovních stolů zaměstnanců pojišťovny. UNIQA se rozhodla opustit konzervativní koncept klasických bankovních přepážek a naopak vdechla jednacímu prostoru svěží tvář. Zvolila moderní a otevřený přístup, kdy klient i úředník sedí ve stejné úrovni přesně jako v obýváku a nedělí je žádná překážka.

Jedním z hlavních grafických prvků, které se prolínají všemi prostory, je motiv kruhu. Elegantní a harmonické prostředí tak dotvářejí kruhová osvětlení, stolky nebo taburety. Stejný tvar ctí též skleněná dekorace, která zdůrazňuje květinovou výzdobu na stole, jež zjemňuje obdélníkovou linii jednacího stolu.

Včera, dnes a zítra

Modrá barva ke společnosti UNIQA patří jako hrášek k lusku. Až doposud jsme ji mohli vídat jen v kombinaci s bílou a s tlumenými přírodními materiály. Architekti z ateliéru dotegg ji pochopitelně převzali a zachovali tak klidného ducha minulosti. Toho ovšem doplnili o kreativní a vysoce funkční prvky. Klientská křesílka se harmonicky střídají v šedém a modrém odstínu, skříně zdobí působivý polep a fasádní příčky zakrývají látkové závěsy. Ty nejen celý proces výrazně zútulní, ale přispívají i k lepší akustice. Konstrukčně zajímavé jsou atypické truhlářské výrobky. Princip „wellbeing“ podporují vzrostlé živé květiny.
 

Investice do pohodlí

Zásadní proměnou prošla nejen veřejná část pobočky, ale též zázemí pro zaměstnance, které koresponduje s navrženým čistým vizuálním stylem. Lidé z pojišťovny tu však najdou něco navíc. Barevná paleta nábytku je zde mnohem pestřejší. Potřebujete něco probrat s kolegy nebo si jen odpočinout během oběda? Růžová pohovka a červený taburet, které dominují jedné z chodeb, přímo volají k příjemnému posezení či na kus řeči. V zasedačce zase měkké sezení zaručují tentokrát dvoubarevně polstrovaná křesílka, která ctí barevnost z klientské zóny. 
 

Jan Procházka
Sales manager Ahrend

Zvláštní poděkování patří Radku Štěpánovi za kvalitní projektové vedení a Kristýně Brejchové za skvělou administrativní podporu. Děkujeme též ateliéru dotegg za poskytnuté fotografie.

Co pro vás můžeme udělat?

Dejte nám vědět